Sokken naar bed dragen: is het normaal?

Warme voeten kunnen je helpen om te slapen

Normaal of niet, het dragen van sokken kan handig zijn als je moeite hebt om in slaap te vallen. Er is misschien iets aan het oude advies dat het verwarmen van je voeten je reis naar dromenland kan versnellen.

Het verwarmen van koude voeten veroorzaakt vaatverwijding – verwijding van de bloedvaten – die de hersenen kan vertellen dat het bedtijd is. Nadat de bloedvaten in handen en voeten zijn geopend, wordt warmte door het lichaam herverdeeld om zich voor te bereiden op de slaap.

Sommige onderzoeken hebben zelfs aangetoond dat hoe meer vaatverwijding in handen en voeten, hoe minder tijd het in slaap vallen kost. De relatie tussen warme handen en voeten en in slaap vallen is misschien wat er achter de eeuwenoude overtuiging zit dat het plaatsen van een warmwaterkruik aan de voet van het bed goed is om te slapen.

Het vonnis? Sokken in bed zijn misschien niet sexy, maar ook geen koude voeten!

Als je geen sokslaper bent, maar je lichaam en hersenen sneller wilt laten slapen, probeer dan deze voetverwarmende strategieën:

Leg extra dekens op je dekbed, over het onderste deel van de sprei, om extra warmte voor je voeten te creëren.

Investeer in een standaard warmwaterkruik ($ 10 en hoger bij drogisterijen) of een verwarmingskussen ($ 15 tot $ 85 bij drogisterijen) om de voet van je bed voor het slapengaan op te warmen.

Uitgeven aan luxe pluche schoenen, zoals kasjmier, om in bed te dragen. Een paar kasjmiersokken begint bij ongeveer $ 20.

Test slippers: draag voor het slapengaan een paar gezellige, geïsoleerde slippers om jezelf voor te bereiden op het slapen.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *