Avondsnacks die je niet de hele nacht wakker houden

Als het gaat om een ​​goede nachtrust, spelen de snacks die je eet – vooral ‘s avonds – een cruciale rol. Je weet waarschijnlijk dat je cafeïne moet vermijden, omdat het stimulerende middel je wakker houdt. En het is beter om vers fruit te kiezen in plaats van verpakte snacks met verwerkte suiker, waardoor het energieniveau snel kan stijgen en dalen.

Dus welk voedsel zal je slaap niet verstoren? Bekijk deze smakelijke opties hieronder. En onthoud: eten vlak voor het slapengaan is contraproductief om te slapen. Als je honger krijgt, probeer dan een klein hapje een uurtje of zo te hebben voordat de lichten uitgaan om je lichaam de kans te geven het te verteren.

Pindakaas op volkoren toast met gesneden banaan

Complexe koolhydraten zoals die in volkorenbrood hebben meer tijd nodig om af te breken, waardoor je je voller voelt en de kans om midden in de nacht wakker te worden met hongergevoel vermindert. Bananen voegen kalium toe, wat spierkrampen tijdens de slaap kan voorkomen.

Selderij met Hummus

Selderij kan helpen om zure reflux te verlichten, en het is ook een bron van kalium, wat helpt bij spierontspanning. De mix van eiwitten en complexe koolhydraten in hummus zorgt ervoor dat je je de hele nacht vol voelt met gestabiliseerde bloedsuikerspiegels.

Popcorn met Parmezaanse kaas

Met drie kopjes per portie kan popcorn een vullende, bevredigende snack zijn. Sla de boter over en voeg een beetje parmezaanse kaas toe: Parmezaanse kaas bevat tryptofaan, wat je kan helpen om te slapen in combinatie met koolhydraten zoals popcorn.

Griekse yoghurt

Griekse yoghurt bevat kalium, calcium en magnesium, belangrijke mineralen voor de elektrolytenbalans, die de spieren en organen van het lichaam soepel laten functioneren. Bovendien is het gemakkelijk voor de maag, dankzij probiotica die de darmgezondheid verbeteren.

Door: The National Sleep Foundation

https://www.sleep.org/articles/evening-snacks-that-wont-keep-you-up-all-night/

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *